"Characterized by its coherent and fluid language, rich in suggestion and expression, 'Cactus Girls' stood out to me. I greatly admired the effort put into constructing the novel, utilizing polyphony and skillfully reflecting characters within the mirrors of others."
"لغة متماسكة، منسابة، قوية الإيحاء والتعبير. أعجِبتُ بالمجهود في بناء رواية بنات الصبار اعتماداً على تعديد الأصوات وقراءة الشخصيات في مرايا شخصياتٍ أخرى".
"I was captivated by what I read in 'Cactus Girls' because of its flowing style, bold approach, and internal anguish, which imbues the text with a sense of authenticity and candor".
"أعجبني ما قرأتُه (بنات الصبّار) لأنه يتصف بتدفّق الأسلوب، وجرأة التناول، والمعاناة الداخلية التي تضفي على النصّ سمة الشهادة والصراحة".
"Karima Ahdad is rebellious in her writing, yet she is not submissive. She believes in the power of dreams, in the potency of words, and in the inherent madness they encapsulate or should encapsulate. For her, writing is not divorced from life; it is the tool that renders life worth living, despite its inherent sadness, as it serves as the pathway to creativity and progress. Indeed, there are two types of writing: the conventional use of letters and words on paper, honed through techniques mastered by the writer, or the explosive expression of personal wounds. As Nietzsche teaches us, true writing is that which flows from the writer's own blood. Within the folds of 'Bleeding...,' the reader senses a concealed wound - Karima's wound - yet Karima has managed to heal this wound through her extensive knowledge, elegant language, and graceful expression."
"كريمة أحداد متمردة في كتابتها، ولكنها غير مستسلمة. تؤمن بالحلم، وتؤمن بقوة الكلمة، وبالجنون الذي يسكنها أو ينبغي أن يسكنها. لا تفصل الكتابة عن الحياة، ولا هذه الأداة التي تجعل الحياة خليقة أن تُحيى، الحزن لأنه سبيل الإبداع، ووسيلة الارتقاء. نعم الكتابة صنفان، حروف وكلمات مرصوفة على الورق من خلال تقنيات يحذقها الكاتب، أو متفجرات تحمل جراحه.. يعلمنا نيتشه أن الكتابة الحق هي تلك التي يكتبها الكاتب من مداد دمه. يشعر القاريء في ثنايا "النزيف.." جرحا مستترا، هو جرح كريمة..ولكن كريمة استطاعت أن تضمد هذا الجرح من خلال ثقافة واسعة، من خلال لغة جميلة، وتعبير رشيق".
"In 'Cactus Girls,' it's not just the subject matter that holds significance, but also the narrative style that transcends traditional rhetoric. Karima Ahdad, barely twenty-five years old, has crafted a text of remarkable coherence. Through her meticulous weaving of details, she presents a literary work with a well-integrated structure in terms of both construction and insight."
ليس الموضوع وحده في (بنات الصبار) هو المهم، بل الصيغة السردية المنفلتة من قيود البلاغة الكلاسيكية، حين تنساب جريا وراء الأحداث والشخوص والتدرجات الممكنة للتصورات والوقائع، وما ينتج عن كل ذلك من تداعيات أو أوضاع أو مواقف أيضا. فقد أبدعت كريمة أحداد، التي لم تتجاوز بعد ربيعها الخامس والعشرين، نصا على شيء واضح من الاكتمال، من خلال النسج الذي اختارته لتفصيل عملها الأدبي ذي المعمار المتكامل من حيث البناء والتشخيص.
Telif Hakkı © 2024 Karima Ahdad - Tüm Hakları Saklıdır.
GoDaddy Destekli
Web sitesi trafiğini analiz etmek ve web sitesi deneyiminizi optimize etmek amacıyla çerezler kullanıyoruz. Çerez kullanımımızı kabul ettiğinizde, verileriniz tüm diğer kullanıcı verileriyle birlikte derlenir.